یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی - بروجرد

حوزه/ امام جمعه بروجرد به نقش اثر گذار روحانیون در برنامه های فرهنگی اشاره کرد و گفت:۵۰۰ روحانی در برنامه های دینی و فرهنگی این شهرستان مشغول خدمت هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، امروز در نشستی با مهندس فتاح، رئيس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، در بروجرد، گفت: خدمات کمیته امداد در حوزه های خود کفایی، اشتغالزایی، مددجویی و فرهنگی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این که کمیته امداد امام(ره) در بحث توانمند سازی مددجویان خدمات شایانی انجام داده است، تصریح کرد: این خدمات به گونه ای بوده است که بسیاری از مددجویان زیر پوشش از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به این که این شهرستان در زمینه جمع آوری کمکهای مردمی و صدقات رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد: سهم صدقات این شهرستان در شش ماه نخست امسال ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

حجت الاسلام ترابی به میزان بالای جمع آوری زکات فطره در شهرستان بروجرد اشاره کرد و افزود: امسال حدود ۲۰۹ میلیون تومان زکات فطره در این شهرستان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ درصد جمعیت شهری بروجرد زیر پوشش حمایت های کمیته امداد هستند، گفت: برخورداری از نیروهای خلاق و داشتن روحیه جهادی کارکنان کمیته امداد، ارائه خدمات به مددجویان را هموار ساخته است.

امام جمعه بروجرد در ادامه به پیشینه غنی دینی و فرهنگی این شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: این شهرستان با دارا بودن ۳حوزه علمیه و ۱۲ واحد دانشگاهی توانسته مبلغان و دانشجویان متعهد و توانمندی را تربیت نماید.

وی در پایان به نقش اثر گذار تربیتی روحانیون در برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های نهاد کمیته امداد اشاره کرد و گفت:۵۰۰ روحانی در برنامه های دینی و فرهنگی شهرستان مشغول خدمت هستند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha